وبلاگ

نکات نگهداری پولکی اصفهان

نگهداری پولکی اصفهان

با مقاله «نگهداری پولکی اصفهان» از وبلاگ سوغات مادرجون خدمتتون هستیم تا به شما کمک کنیم پولکی را به درستی نگه دارید و مانع کاهش کیفیت آنها شوید.

پولکی اصفهان

پولکی نوعی آبنبات شیرین، خوشمزه و همه پسند اصفهانی است. این آبنبات خوشمزه در اکثریت مواقع به صورت سکه ای و به همراه چایی مصرف می شود. پولکی اصفهان دارای طعم ها و مزه های مختلفی می باشد اما پایه تشکیل دهنده همه آنها شکر و سرکه سفید یا جوهر لیمو می باشد تا با ذائقه ها و سلیقه های متفاوت مردم ایران سازگار باشد. از طعم های پرطرفدار این آبنبات خوشمزه می توان به زعفرانی، نارگیلی، میوه ای و لیمویی اشاره کرد.

عوامل کاهش کیفیت پولکی

از آنجایی که پولکی بر پایه شکر می باشد احتمال کپک زدگی آن نزدیک به صفر است ولی باز احتمال کپک زدگی وجود دارد. مهمترین نکته در نگهداری پولکی این است که این آبنبات خوشمزه نباید در مکان های گرم یا مرطوب نگهداری شود.

 

در واقع دو عامل رطوبت و گرما باعث به هم چسبیدن و آب شدن این آبنبات خوشمزه شده و کیفیت آن را کاهش می دهند. همان طور که بر روی جعبه های پولکی نوشته می شود این خوراکی خوشمزه باید در جای خشک و خنک نگه داری شود. چرا که رطوبت و گرما دو دشمن اصلی پولکی می باشند. تمام اصول نگهداری پولکی بر دور نگه داشتن پولکی از این دو عنصر است. به عنوان مثال هدف از نگهداری پولکی در یخچال دور نگه داشتن آن از عامل گرما است.

روش نگهداری پولکی

نکات نگهداری پولکی

در نگهداری پولکی لازم است چند نکته زیر را رعایت کنید تا پولکی ها به مدت بیشتری قابل استفاده باشند و به راحت بهم نچسبند.

  • پولکی را با احتیاط حمل کنید. چرا که پولکی بسیار شکننده و ضعیف می باشد.
  •  پلاستیک پولکی را به طور کامل باز نکنید. توصیه می شود پلاستیک را از گوشه باز کرده و بعد از مصرف آن را به طور کامل ببندید دوباره ببندید تا رطوبت وارد آن نشود.
  • جعبه پولکی را با احتیاط حمل و باز کنید تا بتوانید مکررا از آن استفاده کنید.
  • بهتر است پولکی در درون یخچال نگهداری شود. البته فراموش نکنید که پولکی را باید درون ظرف دربسته نگه دارید تا بوی مواد درون یخچال بر آن اثر نکند و به اصطلاح بوبر نشود.
  • پولکی را دور از سماور، آب اجاق گاز و ظرف شویی و هر گونه منبع رطوبت گه دارید.
  • سعی کنید هر بار به اندازه مصرف پولکی در درون قندان قرار دهید.
  • پولکی را دور از عوامل فساد مواد غذایی نگهداری کنید. چرا که پولکی نیز قابل فاسد شدن است.
  • سعی کنید به اندازه یک الی دو ماه خود پولکی بخرید تا در امر نگهداری پولکی راحت تر باشد.
  • پولکی های بهم چسبیده را دور نریزید می توانید از آنها به عنوان نبات یا شیرین کننده استفاده کنید.
  • بهترین روش نگهداری پولکی نگهداری آن در ظرفهای در دار تمیز و در درون یخچال است.

نگهداری از پولکی

 نکته نهایی و جمع بندی

در پایان لازم به ذکر است کیفیت پولکی نیز بر عمر آن تاثیر دارد هر چه پولکی مرغوب تر باشد و بهتر به عمل آمده باشد. مدت بیشتری می توان آن را نگهداری کرد. در بازار پولکی قدمت شرکت نشان دهنده کیفیت و قیمت عالی محصول می باشد. یکی از فروشندگان معتبر  و قدیمی پولکی گروه سوغات مادرجون است.

 

مجموعه سوغات مادرجون چندین سال است که پولکی فرد اعلا را عرضه می کند. برای سفارش پولکی اعلای اصفهان در طعم های مختلف می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کرده یا از طریق صفحه سوغات مادرجون اقدام فرمایید. توصیه ما به شما این است که پولکی های دارای چند طعم را سفارش دهید تا به خوبی با ذائقه آشنا شده و طعم های مورد علاقه خود را بشناسید.

امیدوارم مقاله «نگهداری پولکی اصفهان» به شما کمک کرده باشد و گره ای از مشکلات شما باز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *