وبلاگ

مهمترین نکات خرید ظروف ملیله کاری

در مقاله نکات خرید ظروف ملیله کاری از وبلاگ مادرجون قصد داریم به مهمترین مواردی که قبل از خرید ظروف ملیله کاری لازم است رعایت شود بپردازیم. در ابتدا بعد از پرداختن به نحوه ساخت این محصولات به نکات خرید ظروف ملیله کاری آنها می پردازیم.

نحوه ساخت ظروف ملیله کاری

 ملیله کاری از صنایع دستی شهرهای اصفهان و زنجان است. این هنر روی فلزاتی مانند مس و نقره پیاده می‌شود. برای ساخت محصولات ملیله کاری ابتدا صنعتگر با توجه به نقش ها و طرح های خاص خود، نقوش مورد نظر را روی مس یا نقره کشیده و پیاده می کند. در واقع در این مرحله شکل نهایی محصول تعیین می شود.

در مرحله دوم هنرمند ملیله کار با استفاده از تکنیک های مشخصی به مفتول ها و صفحات فلزی شکل می دهد. در واقع ظروف ملیله کاری به صورت یک تکه ساخته نمی شوند. در مرحله سوم هنرمند قطعات ملیله را به هم لحیم می کند و بعد از آن محصول را پرداخت کرده و نقاط تیز و برنده آن را از بین می برند. در مرحله چهارم و نهایی ظروف را با مواد محافظی مثل رزین پوشش می دهند تا محصول عمر طولانی تری داشته و عوامل محیطی نتوانند به راحتی بر روی آن اثر بگذارند.

راهنمای خرید ظروف ملیله کاری

نکات خرید ظروف ملیله کاری

حالا که آشنایی نسبی نسبت به مراحل ساخت محصولات ملیله کاری پیدا کردید وقت آن رسیده که به نکات خرید ظروف ملیله کاری بپردازیم.

عیارش چنده؟

اگر محصولی تماما از نقره تهیه شده باشد. (توجه داشته باشید تماما نقره نه دارای روکش نقره) قطعا دارای عیار مشخصی می باشد. این عیار بر روی محصول یا شناسنامه محصول ذکر می شود. اگر درج نشده بود می توانید از فروشنده بپرسید یا با یک متخصص دست به خرید بزنید. هر چه محصول عیار بالاتری داشته باشد کیفیت بالاتری داشته و به مراتب گران تر است.

عجب نقش و نگاری داره!

یکی دیگر از نکات خرید ظروف ملیله کاری که درز قیمت گذاری آن نیز موثر است. پیچیدگی نقوش محصول است. هر چه پیچیدگی نقوش بالاتر باشد. محصول نیز ارزشمند تر می شود. علت این موضوع به کار بردن مواد اولیه، صبر و زمان بیشتر برای تولید محصول است.

نحوه تشخیص ملیله کاری اصل

 

 

گفتید اصله دیگه؟

اصالت محصول از جمله مهمترین نکات خرید ظروف ملیله کاری است. در این مورد دو روش است. روش اول برای خرید حضوری است در این روش ظرف را در جلوی نور خورشید بگیرید اگر رنگ کلی محصول به سیاهی و زردی بود محصول از اصالت کافی برخوردار نیست. در روش دوم باید به اعتبار و مجوز های فروشنده دقت کنید یکی از فروشنده های معتبر در این زمینه گروه سوغات مادرجون می باشد. این گروه معتبر و باتجربه از سال 1382 تا به امروز در این زمینه فعالیت کرده و بهترین ها را برای مشتریانش به ارمغان آورده است.

نحوه ساخت ظروف ملیله کاری

 

باید یکدست باشه

سطح محصول باید فاقد هرگونه بخش نوک تیز، فرورفتگی و برآمدگی باشد. در این مورد می توانید با دست کشیدن بر روی سطح محصول متوجه این موضوع شوید البته باید به نقاط لحیم کاری هم توجه کنید که به خوبی پرداخت شده و سمباده خورده باشند . رعایت نکردن این نکته در حمل و استفاده محصول بسیار تاثیر داشته و می تواند در حین استفاده اذیت کننده باشد از طرفی باعث کاهش زیبایی محصول نیز می شود.

ببین صاف هست.

از جمله نکات مهم خرید ظروف ملیله کاری که به آن توجه چندانی نمی شود پایداری و تقارن ظرف است. در این مورد باید دقت کنید که ظرف به خوبی بایستد و پایه ها و شکل ظرف دارای تقارن مشخصی باشند. تقارن و ایستایی مناسب باعث می شود ظرف حتی با وجود وزن سنگین در داخلش به خوبی تعادل خود را حفظ کند.

مقاومت محصول

دقت داشته که محصول دارای اسکلت بندی قوی و متراکم باشد تا در صورت ضربه خوردن مشکلی برای آن ایجاد نشود.محصول باید دارای مفتول های اصلی کلفت تر، نقاط خالی کمتر بر روی سطح و نقوش متراکم تر باشد. 

قشنگ هست یا نه؟

از جمله نکات خرید ظروف ملیله کاری که بیشتر در هنگام استفاده اهمیت پیدا می کند زیبایی محصول است. هر چه محصول زیبا تر باشد جلوه بهتری به میز و سفره شما خواهد داد و نظر افراد بیشتری را به خود جلب می کند. 

نکات خرید ظروف ملیله کاری

 

قابل شستشو هست؟

این سوال را باید از فروشنده بپرسید اما اکثر ظروف ملیله کاری دارای قابلیت شستشو هستند و می تواند آنها با یک پارچه نرم و آب تمیز کنید. اما باز توصیه می شود در این باره از فروشنده سوال کنید چرا که بعضی محصولات شرایط ویژه تری دارند.

ایزوله بودن رو یادت نره

از آنجایی که نقره و مس بعد از مدتی سیاه شده و رنگ زیبا و براق خود را از دست می دهند لازم است لایه محافظتی بر روی این فلزات ایجاد شود در ملیله کاری به اجرای این لایه ایزوله کردن می گویند. 

جمع بندی

در آخر لازم به ذکر است اگر می خواهید راحت تر و بی دغدغه تر خرید کنید و درگیر تمام این نکات و موضوعات نشوید از فروشگاه های معتبر خرید کنید اعتبار یک فروشنده به قدمت و مجوز های آن است. یکی از معتبرترین فروشگاه های ظروف ملیله کاری در ایران گروه سوغات مادرجون می باشد این گروه از سال 1384 تا به امروز در زمینه فروش انواع محصولات ملیله کاری فعالیت کرده و بهترین ها را ارئه برای دیدن محصولات اعلا و باکیفیت این گروه فقط کافی است سری به سایت سوغات مادرجون بزنید.

امیدوارم مقاله نکات مهم خرید ظروف ملیله کاری به شما کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *