وبلاگ

نکات خرید محصولات مس و پرداز اصفهان

نکات خرید محصولات مس و پرداز اصفهان

همراه ما باشید در مقاله نکات خرید محصولات مس و پرداز اصفهان از وبلاگ مادرجون تا به ریشه این هنر و نکات خرید آثار آن بپردازیم.

مس و پرداز چیست؟

مس و پرداز به شاخه ای از هنر میناکاری اطلاق می شود که در آن در بعد از شکل گرفتن مس استادکار با قلم و طیف رنگ سبز تا آبی لاجوردی و یا سورمه ای طرح های اسلیمی و ختایی، گل و مرغ بر روی مس پیاده می کند. این مرحله از کار به خاطر لغزنده بودن مس در هنگام طراحی مرحله ای خطیر و دشوار محسوب می شود. در مرحله بعد برای حفاظت از نقوش پرداز و مس از پلی استر به عنوان لعاب استفاده می شود.

آینه مس و پرداز

تفاوت میناکاری با مس و پرداز

در صنعت میناکاری قبل از طراحی توسط استاد ظرف لعاب خورده و پخته می شود و جتی بعد از اجرای طرح ها باز هم درون کوره قرار می گیرد. در صورتی که در مس و پرداز بلافاصله بعد از شکل گیری ظرف طرح ها اجرا می شوند. پس به طور کلی تفاوت ظروف مس و پرداز با میناکاری در موارد زیر است:

  • ظروف مس و پرداز در آخر لعاب پلی استر می خورند برخلاف میناکاری که در اول کار لعاب را دریافت می کند.
  • طرح های مینا بر روی لعاب اجرا می شود ولی طرحهای مس و پرداز بر روی خود مس اجرا می شوند.
  • ظروف مس و پرداز برخلاف میناکاری به کوره نمی روند

ظروف مس و پرداز

نکات خرید محصولات مس و پرداز اصفهان

حال که با روش ساخت ظروف مس و پرداز و تفاوت آنها با مینا آشنا شدیم. وقت آن رسیده که با نکات خرید محصولات مس و پرداز اصفهان آشنا شویم

ضخامت محصول

یکی از موارد تعیین قیمت این محصولات زیبا ضخامت مس مورد استفاده است هر چه این ضخامت بالاتر باشد محصول گرانتر و بادوام تر است و سطح مسی آن دیر تر سیاه می شود.

ضخامت و کیفیت لایه پلی استر

باید گفت یکی از مهمترین نکات خرید مس و پرداز لعاب آن است چرا که هر چه لعاب با کیفیت تر باشد محصول عمر بیشتری داشته و مس دیر تر سیاه می شود و رنگ ها مخلوط نمی شوند.

طرح های محصول

این مورد بر دو دسته مواد اولیه و طرح ها تقسیم می شود. در بحث مواد اولیه بعضی از طراحان از رنگ هایی استفاده می کنند که قیمت بالاتری داشته و باعث بالا رفتن قیمت کلی می شود. در بحث طرح ها نیز هر چه طرح ها شلوغ تر، متراکم تر و دقیق تر باشند. قیمت کلی محصول بالاتر است.

قندان و شکلات خوری مس و پرداز

برند محصول

مانند اکثریت محصولات موجود در بازار در ظروف مس و پرداز نیز برند محصول عاملی مهم در تعیین قیمت و کیفیت محسوب می شود. در این زمینه برند هایی که اصالت و قدمت بیشتری دارند و محصولات باکیفیت تری ارائه داده و آن را تضمین می کنند از ارزش بالاتری برخوردارند. سوغات مادرجون از جمله این برند ها است که با نزدیک به دو دهه تجربه بهترین قیمت و کیفیت را ارائه می دهد.

اندازه محصول

هر چه حجم و وزن محصول بیشتر باشد ارزش آن بالاتر می رود. در واقع این مورد جزو موارد قیمت گزاری محسوب می شود. چرا که تاثیر چندانی بر روی کیفیت محصول ندارد.

آجیل خوری مس و پرداز

جمع بندی

در انتها لازم ذکر است که رعایت تمام نکات خرید محصولات مس و پرداز اصفهان برای داشتن خریدی مطمئن و سودمند مورد نیاز است. گروه سوغات مادرجون از جمله برند هایی است که تمامی استاندارد ها را در این زمینه رعایت کرده است. برای خرید محصولات مس و پرداز می توانید به صفحه مس و پرداز مراجعه کرده یا با ما تماس بگیرید

امیدوارم مقاله نکات خرید محصولات مس و پرداز اصفهان به کار شما آمده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *