وبلاگ

4 نکته خرید ظروف فیروزه کوبی در اصفهان

4 نکته خرید ظروف فیروزه کوبی در اصفهان

با مقاله «4 نکته خرید ظروف فیروزه کوبی در اصفهان» از وبلاگ مادرجون همراه ما باشید تا ویژگی های یک ظرف فیروزه کوبی خوب را بشناسیم. در ادامه بعد از پرداختن به نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی به نکات فیروزه کوبی مرغوب اصفهان می پردازیم.

نحوه ساخت محصولات فیروزه کوبی اصیل

4 نکته خرید ظروف فیروزه کوبی در اصفهان  در اولین مرحله تولید زیرساخت کار آماده می شود. این زیرساخت معمولا از جنس فلز مس، نقره، برنز یا برنج است. در مرحله دوم قطعات فیروزه بر اساس اندازه دسته بندی و تفکیک می شوند. این قطعات را می توان با دو نوع چسب سنتی و مدرن به زیر ساخت متصل کرد. شاید برایتان سوال پیش بیاید که این دو چه تفاوتی دارند. در واقع چسب های سنتی روند تولید و استفاده سختی داشته و نسبت به چسب های مدرن از کیفیت پایین تری برخوردار می باشند.

در مرحله سوم بعد از اتصال قطعات فیروزه بر روی زیر ساخت و پر کردن فضای بین سنگ ها با چسب نوبت به صیقلی سازی می رسد در این قسمت با استفاده از ابزار سطح فیروزه کوبی را صاف و صیقلی کرده و آن را آماده دریافت لعاب پلی استر می کنند. در مرحله چهارم لعاب پلی استر بر روی سطح محصول پیاده می شود تا از سنگ ها و زیرساخت محافظت کرده و مانع از بین رفتن محصول شود.

مرحله آخر پرداخت نام دارد. در این مرحله ابتدا قسمت فلزی که در مرحله قبل کدر شده را پولیش می‌کنند تا حالت شفاف و صیقلی پیدا می‌کند و بعد از آن قسمت فیروزه کوبی را به کمک روغن زیتون یا روغن کنجد پولیش می‌کنند تا آن قسمت هم شفاف و براق شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ظروف فیروزه کوبی روی اینجا کلیک کنید.

4 نکته خرید ظروف فیروزه کوبی در اصفهان

حال که با مراحل ساخت ظروف فیروزه کوبی آشنا شدیم وقت آن است که به نکات خرید آن بپردازیم. 

1- اصالت و کیفیت فیروزه

در ابتدا باید بیاموزیم فرق سنگ فیروزه اصل و تقلبی چیست. اولین و ساده ترین راه درخواست شناسنامه محصول است در صورت نبود شناسنامه شما می توانید مقداری از سنگ فیروزه استفاده شده را درخواست کنید بعد از آن با یک شی نوک تیز مانند سوزن یا سنجاق بر روی آن بکشید اگر سنگ خش برندارد یعنی فیروزه اصیل است.

سنگ فیروزه دارای دو دسته عجمی و شجری می باشد. فیروزه عجمی دارای رنگ یکدست و ساختار یک پارچه می باشد اما فیروزه شجری دارای رگه های متعددی در ساختار خود می باشد که باعث شده از قیمت آن کاسته شود. در نتیجه هر چه از فیروزه عجمی بیشتری استفاده شده باشد ارزش کار بیشتر است.

4 نکته خرید ظروف فیروزه کوبی در اصفهان

2-چینش سنگ ها

در فیروزه کوبی هر چه سنگ ها متراکم تر باشند و مقدار کمتری از چسب زیر کار معلوم باشد محصول مرغوب تر است. از طرفی این موضوع غیر از زیبایی دقت و ظرافت فیروزه کوب و ذوق هنری آن را نشان می دهد.

3-کیفیت لعاب و چسب

فیروزه از جمله سنگ هایی است که ممکن است در اثر برخورد با مواد شیمیایی دچار تغییر شیمیایی شود. در نتیجه محصول فیروزه کوبی باید دارای لعاب سرتاسری بوده و سطح آن فاقد فرو رفتگی، تو رفتگی و ناهمواری باشد. این مورد فقط با لمس سطح محصول قابل درک می باشد.

همانطور که در اول مقاله خدمت شما عرض کردیم چسب هایی که برای چسباندن فیروزه به کار می برند به دو دسته سنتی و صنعتی تقسیم می شوند. چسب های سنتی در واقع از ترکیب و حرارت دادن به دست می آیند این چسب ها نحوه تولید و ساخت سخت و پیچیده ای دارند که هر فیروزه کوبی از پس آن بر نمی آید. در صورتی که چسب های صنعتی به صورت آماده مصرف شده و فرایند پیچیده ای ندارند و فیروزه کوبان به راحتی از پس آن بر می آیند و محصول بهتری را ارائه دهند.

4-زیرساخت مناسب

از جمله اولین نکاتی که در مورد زیر ساخت خاتم باید بررسی شود ضخامت آن است. این ضخامت باید به گونه ای باشد که در تمام محصول حفظ شود و در بعضی نقاط کم یا زیاد نشود. دومین نکته که باید در مورد زیرساخت بررسی شود سطح یکدست آن می باشد سطح زیرساخت باید صاف و فاقد فرو رفتگی و برآمدگی های غیر طبیعی باشد.

4 نکته خرید ظروف فیروزه کوبی در اصفهان

نکته آخر

مهمترین نکته و آخرین نکته در مقاله « 4 نکته خرید ظروف فیروزه کوبی در اصفهان » خرید از فروشگاه های معتبر است. پیشنهاد ما به شما سوغات مادرجون است که علاوه بر کیفیت بالا تنوع شگفت انگیزی در زمینه ظروف فیروزه کوبی دارای امکان خرید حضوری نیز می باشد. فقط کافی است برای اطلاع از شرایط فروش به سایت یا صفحه تماس با ما سر بزنید.

امیدواریم مقاله «4 نکته خرید ظروف فیروزه کوبی در اصفهان» به شما کمک کرده باشد و بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید. 

  1. سیما گفت:

    بسیار عالی بود ممنون بابت توضیحات فیروزه اصل و تقلبی

    1. تیم تحریریه سوغات مادرجون گفت:

      ممنون از توجه شما…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *