وبلاگ

استفاده از ظروف مسی مفیده یا مضر ؟

قابلمه مسی

ظروف مسی:

کاربرد اصلی یون مس در سلول های بدن:

به‌ طورکلی مس در تمام بدن وجود دارد و اعمال متفاوتی را نیز بر عهده دارد. مس جزئی از آنزیم‌ها است و نشانه‌های کمبود مس مربوط به نارسایی‌های آنزیمی می‌شود.

فلز مس از جمله فلز هایی است که به صورت یون در پروتئین ها و یا سرولوپلاسین در پلاسمای خون وجود دارند،و رشد سلول های بدن، خون سازی ، جلوگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از نازایی، جلوگیری از پیری، به تعویق انداختن سفیدی موها و همچنین مفید برای مغز و نخاع ،همه جزء عملکردهای یون های مسی در بدن می باشد .

مس و خاتم

نقش یون های مس در مسیر متابولیک:

1-  کمبود یون مس در سلول های بدن باعث کاهش انرژی سلولی و بیماری های عصبی و خود ایمنی مانند لوپوس، آرتریت، روماتریت، سندروم بهجت و پانیک خواهد شد .

2- یون مس جزو اکسیداتیو بوده که راه اصلی تولید انرژی هوازی و سوخت و ساز مرتبط با آن است. پس در زمانی که دچار بی حالی و کسالت  شدید علت را از کمبود یون مس در بدن خود بدانید .

3-از دیگر کارکرد های یون مس می توان به آنزیمی که الاستین را تحت تاثیر قرار داده و بر روی شریان اصلی بدن یعنی همان آئورت قلب را افزایش می دهد  اشاره کرد که به تمامی عروق بدن راه پیدا می کند.

4- یون موجود در مس در غضروف ها نیز تاثیر گذار بوده به دلیل این که از بروز آرتروز مفصلی و یا شلی و نرمی دیواره های مویرگی  پیشگیری می نماید.

5- همچنین یون مس و واکنش ضروری آن با ملانین ماده ای که جهت رنگدانه ای سیاه مو ضروری می باشد؛ کمک شایانی برای جلوگیری از سفیدی مو در افراد جوان می باشد .

حال این سوال مطرح است که استفاده از ظروف مسی مفید یا مضر؟

قطعا با توجه به توضیحاتی که خدمتتان ارائه گردید استفاده از ظروف مسی و آزاد شدن یون های مسی در بدن می تواند برای اندام های داخلی بدن بسیار مفید و ضروری باشد.

و تمام داستان های منفی که در این مورد وجود دارد فقط ترفند های کشورهای استعمارگر می باشد که بتوانند به راحتی از ذخایر مسی کشورهای زیر استعمارشان استفاده کنند و با تبلیغات منفی سعی دارند که ظروف آلمینیومی را جایگزین این ظروف گرانقدر کنند که بشدت برای بدن مضر هستند و می توانند افراد مسن و میانسال را دچار اختلال حافظه نمایند .

ازدیگر فواید فلز مس می توان به  خاصیت ضدافسردگی، ضدسرطان، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، تنظیم کننده هورمون‌ها و… اشاره کرد.

 *یک نکته که باید هنگام استفاده از ظروف مسی رعایت کنید این است که دقت داشته باشید دو نوع ظروف مسی وجود دارد:

ظروف مسی سفید شده با روی یا زینک و ظروف مسی سفید نشده، استفاده از ظروف مسی سفید نشده به مراتب سخت  و همراه ریسک است زیرا  اگر در این ظروف غذایی طبخ شود بلافاصله بعد از اتمام زمان پخت غذا را باید به ظرف دیگری منتقل کنید تا اکسید مس ایجاد نشود زیرا برای بدن مضر می باشد .

** یک نکته طلایی برای کسانی که از ظروف مسی استفاده می کنند:

به دلیل هماهنگی هایی که میان یون های مس و آهن وجود دارد و هر دو برای سلامت بدن توصیه می شوند.

این موضوع را می توانم برایتان بازگو کنم که از کفگیر آهنی برای هم زدن غذا هنگام طبخ استفاده نمایید.

دانشمندان طی تحقیقات بسیار این موضوع را اثبات کرده اند که یون های آهن در این مورد آزاد شده

و غیر بهداشتی نبوده است. و راهکار اصلی برای درمان فقر آهن و کم خونی است.

آماده سازی سفارشات :

  • جهت آماده سازی سفارشات شما عزیزان از انواع محصولات خاتم کاری صنایع دستی سوغات مادرجون جهت دکوراسیون، اداری و یا جهیزیه می توانید با شماره ۰۹۰۲۹۹۹۲۲۶۲( سرکار خانم کاظمی ) در واتساپ پیغام دهید.
  • دوستان و عزیزانی که فروشگاه و یا سفارش ارگانی و تعداد بالا دارند می توانند با شماره ۰۹۱۳۷۳۰۰۶۶۷ (جناب آقای توکلی ) در واتساپ و یا به صورت تلفنی ارتباط برقرار کنند .

نحوه ارسال سفارشات :

  • با شما عزیزان هماهنگ می شود . از طریق پست – تیباکس و یا باربری  بسته به شرایط  و خواست  شما خدمتتان ارسال می گردد.
  • به امید تولیدات، ایده های متنوع و متفاوت – سفارشات شما و خدمت به شما عزیزان.
ظروف مسی

یک دیدگاه در “استفاده از ظروف مسی مفیده یا مضر ؟

  1. غضنفر گفت:

    بسیار عالی الهی موفق باشید الهی الهی الهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *