وبلاگ

راهنمای خرید سرویس چای خوری + معرفی مدل های مدرن و کلاسیک

راهنمای خرید سرویس چای خوری

منظور از سرویس چای خوری چیست؟

خوردن چای در بین بسیاری از مردم جهان رایج می باشد و حتی در برخی کشورها مانند ژاپن و کره یک سنت خاص بوده و دارای مراسم ویژه ای است. در میان ما ایرانیان نیز خوردن چای جایگاه ویژه ای دارد و علاوه بر مصرف روزانه، برای پذیرایی از مهمان نیز استفاده می گردد. اگر جز آن دسته از افرادی باشید که در طول روز چندین بار چای می نوشید حتما سرویس چای خوری جز لوازم پرکاربرد در منزل شما است.

سرویس چای خوری در واقع مجموعه ای از ظروف مختلف است که معمولا برای سرو چای بعد از ظهر و یا مهمانی های رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. قدمت ظروف چای خوری به چند دهه پیش از میلاد مسیح مربوط می شود و چند نمونه از این سرویس ها در موزه های معروف جهان قرار داده شده اند. برخی از این سرویس های چای خوری شامل قوری هم می شوند و برخی دیگر فاقد قوری خواهند بود. زیبایی و فانتزی بودن ظروف و فنجان هایی که برای پذیرایی به صرف چای استفاده می کنید، حس و حال خوبی را به خودتان و مهمان ها منتقل می کند

به هر حال خرید هرکدام از این مدل های سرویس چای خوری به سلیقه و علاقه شما عزیزان بستگی خواهد داشت. انتخاب هر تعداد از این سرویس ها به تعداد نفرات اعضای خانواده و مهمانی های شما عزیزان بستگی دارد.

سرویس چای خوری شامل چه اقلامی می شود؟

سرویس چای خوری به مجموعه ای از ظروف خاص گفته می شود که برای پذیرایی به صرف چای و انواع دمنوش و قهوه کاربردی است. اقلامی که در یک سرویس چای خوری موجود است، عبارت اند از:

  • فنجان (گالش)
  • نعلبکی
  • سینی
  • قندان
  • قوری
  • شکرپاش

تمامی اقلامی که به عنوان سرویس های چای خوری به فروش می رسند به صورت یکدست و یک شکل بوده و از نظر طرح، رنگ و شکل با یکدیگر سازگاری دارند. پیشنهاد می کنیم در زمان خرید سرویس چای خوری فانتزی و شیک به این نکته دقت کنید که سرویس منتخب با سایز لوازم مورد استفاده برای پذیرایی سازگاری و هماهنگی داشته باشد. در ادامه انواع سرویس های چای خوری شیک و جذاب را برایتان معرفی می کنیم.

نکات مهم هنگام خرید سرویس چای خوری

خرید سرویس چای خوری بیشتر از هرچیزی به سلیقه شما بستگی دارد برای اینکه بتوانید بهترین مدل سرویس چای خوری را خرید کنید باید به سایر وسیله هایی که در دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد توجه کنید تا بتوانید با توجه به مدل و رنگ آنها بهترین مدل را انتخاب و خرید کنید زیبایی هرچیزی در دکوراسیون خانه بیشتر از هرچیزی به هماهنگ بودن آن با سایر وسایل ها میباشد.

علاوه بر آن در هنگام خرید سرویس چای خوری می توان موارد زیر را مد نظر داشت:

  • جنس سرویس

اولین نکته در خصوص خرید سرویس چای خوری توجه به جنس بدنه آن می باشد. در این خصوص شما می توانید از میان مدل های شیشه ای، چینی، مسی، سرامیکی، استیل و … برحسب سلیقه خود یک کدام را انتخاب نمایید. توصیه می کنیم در این خصوص با توجه به جنس دیگر ظروف سرو و پذیرایی تان عمل نمایید و سعی کنید که جنس استکان یا فنجان های چای خوری تان مناسب با مثلا ظروف پیش دستی تان باشد.

  • چند نفره بودن

نکته دوم برای انتخاب سرویس چای خوری توجه به چند نفره بودنشان می باشد. برای این منظور بایستی به تعداد اعضای خانواده خود و همچنین مهمانان احتمالی تان در طول هفته و یا ماه توجه داشته باشید. فراموش نکنید که خیلی بد می شود اگر مثلا ست چای خوری شما ۶ نفره باشد و تعداد مهمانتان هفت نفر باشند!

اینطوری مجبور می شوید که برای نفر هفتم از فنجان و یا استکانی با طرح و مدل دیگری استفاده کنید که اصلا در اصول مهمان داری قابل قبول نیست!

  • تعداد پارچ های سرویس

فاکتور مهم بعدی برای انتخاب و خرید سرویس چای خوری توجه به چند پارچه بودن محصول است. برای این منظور اول از هر چیزی مشخص کتید که می خواهید سرویس شما دربردارنده چه چیزهایی باشد.

یعنی مثلا علاوه بر قندان و استکان چای خوری از سینی، قوری (با یا بدون وارمر)، نعلبکی و همچنین شکر ریز نیز برخوردار باشد یا نه؛ سپس اقدام به خرید سرویس مورد نظر خود نمایید. البته این را هم مدنظرتان قرار دهید که هر چه سرویس شما کامل تر باشد، یقینا قیمت آن نیز برای فروش بالاتر خواهد بود.

  • انتخاب رنگ و طرح ست چای خوری

انتخاب اینکه سرویس چای خوری شما از چه رنگ و طرحی برخوردار باشد، نکته ای است که خودتان باید در خصوص آن تصمیم گیری نمایید. با این حال اما اگر از ما می پرسید بهتر است با در نظر گرفتن رنگ و طراحی دیگر ظروف پذیرایی خود در این خصوص اقدام فرمایید.

و همچنین یادتان باشد که برای محافل رسمی حتما بهتر است که سرویس های سرو و پذیرایی شما از سبکی رسمی و جدی برخوردار باشند. این در حالی است که می توانید برای جمع های خودمانی تر و دوستانه تر از مدل های فانتزی نیز استفاده نمایید.

  • نحوه شستشوی ظروف

نکته بعدی که در خرید خود باید حتما به ان توجه کنید، قابلیت شستشوی سرویس می باشد. در این خصوص باید بدانید که تمامی سرویس های چای خوری از قابلیت شستشو با دست برخوردار هستند. اما خب یادتان باشد قرار نیست همه آن ها از این قابلیت بهره ببرند.

پس اگر می خواهید که تمام پارچ های موجود در سرویستان را با ماشین ظرفشویی بشویید، حتما به قابلیت انجام این کار بر روی محصول انتخابی تان توجه نمایید.

  • قیمت سرویس چای خوری

قیمت سرویس چای خوری با در نظر گرفتن تمامی نکات گفته شده در این مطلب مشخص می شود. با این حال یادتان باشد که جنس سرویس شما و همچنین کیفیت آن در این خصوص بسیار حائز اهمیت است. ضمنا فراموش نکنید که بهتر است تمامی استکان ها یا فنجان های موجود در سرویس شما از نوع دسته دار باشند تا به هنگام سرو چای داغ در آنان مهمانان بتوانند راحت تر آن ها را در دست خود بگیرند و چایی شان را میل کنند.

همین نکته منتها از نوع دیگری برای قندان و شکر ریز موجود در سرویس نیز صدق می کند که بهتر است حتما درب داشته باشند. همچنین فراموش نکنید که قرار نیست همه سرویس های چای خوری از قوری و کتری و وارمر مخصوص قوری (گرم نگه دارنده) بر روی خود برخوردار باشند!

معرفی مدل های متنوع سرویس چای خوری

سرویس های چای خوری را می توان با توجه به چند پارچه بودن، جنس و سایر فاکتورهای دیگر دسته بندی کرد. ازآنجایی که جنس جز مهم ترین فاکتورها برای خرید سرویس چای خوری محسوب می شود، در این بخش مدل های متنوع را بر اساس جنس برایتان معرفی می کنیم.

سرویس چای خوری مسی

اگر از محصولات کلاسیک و قدیمی استقبال می کنید، حتما سرویس چای خوری مسی نیز برایتان خاص و جذاب به نظر می رسد. استفاده از این سرویس در مناسبت های خاص مانند شب یلدا و موارد مشابه بسیار رایج است. برخی از افراد نیز از سرویس چای خوری مسی به عنوان دکور استفاده می کنند. از مزیت های این سرویس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نگهداری آسان
  2. دوام و ماندگاری بالا
  3. گرم نگه داشتن چای
  4. خواص درمانی محصولات مسی
  5. زیبایی خاص و باشکوه سرویس چای خوری مسی

انواع سرویس های چای خوری مسی :

سرویس چای خوری فیروزه کوبی

سرویس چای خوری فیروزه کوبی شده به لحاظ سنگ های قیمتی فیروزه که بر روی بدنه گالش و اطراف سینی کار شده، ظاهر جذاب و نفیسی به این سرویس بخشیده که نظر هر مهمانی را به خود جلب می کند و جز ظروف پر طرفدار فیروزه کوبی می باشد که برای مراسمات مجلل گزینه بسیار جذابی بوده و نشان از سلیقه خاص میزبان دارد.

سرویس چای خوری مس و خاتم

سرویس چایخوری مس و خاتم یکی دیگر از سرویس های چایخوری می باشد که بلحاظ خاتمی که بر روی قسمت های مختلف آن کار شده , مناسب جهت فضاهای کلاسیک می باشد.

این سرویس جهت پذیرایی های اداری و دفتر شرکت های خصوصی که مهمان های خارجی هم دارند بسیار جذاب , دیدنی و به عنوان یک هنر اصیل ایرانی قابل ستایش و تحسین می باشد.

شما می توانید با سفارش این محصول از سایت صنایع دستی سوغات مادرجون , میزبانی تحسین برانگیز باشید و اوج سلیقه ایرانی را به نمایش بگذارید.

سرویس چای خوری ملیله کاری

سرویس چای خوری ملیله کاری به لحاظ ظاهر جذاب آن و روکش نقره ای که بر روی آن کار شده، جهت مراسم خواستگاری و جهیزیه عروس بسیار جذاب می باشد.

سرویس چای خوری کریستال

برای اکثر افراد نوشیدن چای زمانی لذت بخش است که قادر به مشاهده محتوای درون فنجان باشند. اگر شما نیز سلیقه ای مشابه این افراد دارید، بهتر است برای خرید سرویس چای خوری کریستال اقدام کنید. این سرویس شیشه ای و بلوری جذابیت منحصربه فردی داشته و همواره ترند است.
خوشبختانه تنوع مدل و طرح سرویس چای خوری فانتزی کریستال بسیار بالا بوده و برخی دارای طرح های رنگی نیز هستند. شما می توانید متناسب با سلیقه خود بهترین مدل را انتخاب کرده و با پذیرایی از مهمان های خود به واسطه سرویس چای خوری کریستال مهمانی باشکوه برگزار کنید. لازم به ذکر است که از این مدل می توان به صورت دم دستی و روزانه نیز استفاده کرد.

سرویس چای خوری چینی

از گذشته تا به امروز استفاده از سرویس ظروف چینی مرسوم بوده و هست. شما می توانید با خرید سرویس چای خوری چینی، جذابیت لوازم پذیرایی خود را تکمیل کنید. برخی از سرویس های چای خوری چینی دارای طرح بوده و برخی نیز ساده هستند. اینکه کدام مدل را انتخاب کنید، به حسن سلیقه تان بستگی دارد.

سرویس چای خوری برنزی

این سرویس چای خوری بسیار باشکوه و سلطنتی است. در گذشته اشراف و افراد ثروتمند از سرویس های چای خوری برنز، نقره و سایر مدل های دیگر استقبال می کردند. علاوه بر مدل برنزی، استفاده از سرویس چای خوری برنجی نیز بسیار مرسوم بوده و جز کالاهای لوکس و گران محسوب می شود.

سرویس چای خوری سرامیکی

یکی از جذاب ترین مدل های سرویس چای خوری، مدل سرامیکی است. اکثر افرادی که در حال آماده کردن جهیزیه خود هستند به سراغ این مدل می روند. تنوع رنگ سرویس چای خوری سرامیکی بالا بوده و برخی به صورت تک رنگ، ترکیبی و حتی طرح دار هستند. شما می توانید سرویس پذیرایی خود را با سرویس چای خوری سرامیکی ست کنید.

مهم ترین ویژگی سرویس های چای خوری سرامیکی، قابلیت گرم نگه داشتن چای و قهوه است. استفاده از این ظروف برای پذیرایی از دوستان و آشنایان صمیمی توصیه می شود؛ زیرا وقتی گرم صحبت هستید، نگران سرد شدن چای و قهوه نخواهید بود.

ست چای خوری مسافرتی

این سرویس چای خوری، مجموعه قابل حملی از تجهیزات چای خوری هستند که به شما امکان می دهند نوشیدنی مورد علاقه خود را در هر کجا که هستید، بنوشید. آن ها معمولا از یک قوری، فنجان، یک صافی و یک کیف برای حمل آن ها تشکیل می شوند.

ست های چای خوری مسافرتی ممکن است از مواد مختلفی مانند سرامیک، شیشه یا استیل ساخته شوند. برخی از آن ها به گونه ای طراحی شده اند که جمع وجور و سبک وزن باشند، در حالی که برخی دیگر تزئینی تر هستند. ست های چای خوری مسافرتی برای عاشقان چای که می خواهند نوشیدنی مورد علاقه خود را با لذت در سفر بنوشند، یک گزینه مناسب هستند.

تاثیر سرویس چای خوری شیک و زیبا بر روی دکوراسیون منزل

این سوال ممکن است برای خیلی از بانوان عزیز پیش آید، در پاسخ باید بگوییم که هرچه ظروف پذیرایی شما از زیبایی خاصی برخوردار باشند، محیط خانه و دکوراسیون منزلتان هم زیبا به چشم می آید. چراکه خرید ظروف زیبا نشان دهنده ذوق و سلیقه خانم خانه می باشد.

پس عملا اگر سرویس چای خوری شیک و مدرنی را خریداری کنید به مهمان نشان خواهید داد که برای حضورش در منزلتان ارزش قائلید و با احترام از او پذیرایی خواهید کرد. در مهمانی های ما ایرانی ها معمولا اولین چیزی که مورد پذیرایی از مهمان قرار می گیرد، چای می باشد. حال تجسم کنید که این چای در یک سرویس چای خوری جذاب و زیبا سرو شود، اینگونه است که مهمان از این همه زیبایی ظروف به وجد خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *