وبلاگ

بهترین محصولات فیروزه کوبی | راهنمای خرید ظروف فیروزه کوبی

راهنمای خرید ظروف فیروزه کوبی

فیروزه کوبی چیست و چگونه ساخته می شود؟

فیروزه کوبی اصفهان یکی از پر مخاطب ترین شاخه ها در حوزه صنایع دستی اصفهان است که حاوی تنوع بی بدیل و گوناگونی از محصولات مس و فیروزه اصفهان است. این محصولات ارزشمند و زیبا ساخته دست هنرمندان با مهارت و اساتید زحمتکش ایرانی هستند و از پرزحمت ترین صنایع دستی می باشند. سرویس های فیروزه کوب ظاهری جذاب به دکوراسیون داخلی منازل شما می بخشد و یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه دادن هستند.

فیروزه کوبی یکی از هنرهای ظریف و دیرینه ایرانی است که انجام این هنر نیازمند مهارت، دقت و حوصله بسیار می باشد. از این رو ارزش مادی و معنوی سرویس های فیروزه کوب بر همگان آشکار است.

سرویس های فیروزه کوب دارای محصولات متنوعی از قبیل شکلات خوری، آجیل خوری، کشکول، آینه و شمعدان، قندان و سنگاب و … می باشد که سایر اجزا را به صورت تکی نیز می توانید خریداری نمایید. صنایع دستی فیروزه کوبی اصفهان توانسته بازار بزرگی از فروش دست سازه های ایرانی را به خود اختصاص دهد.

برند فیروزه کوبی اصفهان برای مشتریان اهمیت خاصی دارد. امروزه برند های مهمی مانند آقاجانی،مسجدی ، شاهمرادی و شاهین شیرازی و … در این شاخه هنری مشغول فعالیت هستند. در حال حاضر فیروزه کوبی آقاجانی  و مسجدی را می توان به عنوان بهترین فیروزه کوبی در اصفهان نامید. تنوع و کیفیت محصولات بگونه ای در نظر گرفته شده تا در بازارهای خارج از ایران نیز قابل رقابت باشند.

از صنایع دستی فیروزه کوبی اصفهان در کشورهای دیگر نیز استقبال خوبی شده است.با توجه به کیفیت کار، قیمت فیروزه کوبی برند آقاجانی با دیگر برندهای موجود در بازار کمی تفاوت دارد و بعلت برند بودن قیمت بالاتری دارند.

راهنمای خرید ظروف فیروزه کوبی

(قابل ذکر است که این لیست به ترتیب محبوبیت ظروف تهیه شده است)

شکلات خوری فیروزه کوبی

اولین و محبوب ترین انتخاب دوست داران هنر فیروزه کوبی، شکلات خوری های فیروزه کوبی می باشند. این ظروف که علاوه بر دکوری بودن کاربردی نیز هستند در سایزهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند.

شکلات خوری های فیروزه کوبی جز اولین انتخاب های سازمان ها بعنوان یک هدیه تبلیغاتی خاص و ماندگار نیز می باشد. شکلات خوری های فیروزه کوبی در سایز های مختلف و از ارتفاع 16 سانتی متری تا ارتفاع 65 سانتی متری موجود می باشند.

سایز های کوچکتر بعنوان شکلات خوری و قندان و سایزهای بزرگتر را می توان بعنوان گزخوری استفاده کرد. در بین شکلات خوری های فیروزه کوبی محبوب ترین آن ها به ترتیب سایز های بزرگ (ارتفاع 29 سانتی)، متوسط (ارتفاع 26 سانتی متر)، خیلی بزرگ (39 سانتی متری)، کوچک (23 سانتی متری) می باشد.

شکلات خوری ها را می توانید با انواع گلدان ها و تنگ های فیروزه کوبی ست کنید. ست جفت گلدان صراحی و شکلات خوری فیروزه کوبی از پرتکرارترین ست های صنایع دستی می باشد که برای ویترین بسیار شکیل و زیبا می باشد.

ست جفت گلدان صراحی و شکلات خوری فیروزه کوبی

ست جفت گلدان صراحی و شکلات خوری فیروزه کوبی

 

قندان فیروزه کوبی

پس از شکلات خوری، قندان های فیروزه کوبی انتخاب بعدی خریداران محصولات فیروزه کوبی و صنایع دستی می باشد. قندان های فیروزه کوب در مدل های ساده، سیبی، بشقاب پرنده (سفینه) و دخل در بازار موجود می باشد که مدل ساده آن طرفداران بیشتری دارد.

قندان نقلی در سرویس چایخوری فیروزه کوبی

قندان نقلی در سرویس چایخوری فیروزه کوبی

قندان دخلی و سفینه فیروزه کوبی

قندان دخلی و سفینه فیروزه کوبی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در این مدل به ترتیب سایزهای میانه (ارتفاع 15 سانتی)، خسروانی (ارتفاع 19 سانتی) و نقلی (ارتفاع 13 سانتی) فروش بیشتری نسبت به سایزهای دیگر دارند. لازم به ذکر است که قندان نقلی در سرویس چایخوری فیروزه کوبی در کنار گالش (انگاره یا جا استکانی) نیز استفاده می شود.

 

گلدان فیروزه کوبی

گلدان های فیروزه کوبی بعد از شکلات خوری ها از پرفروش ترین ظروف فیروزه کوبی به حساب می آیند و در بین ظروف پرطرفدار فیروزه کوبی قیمت پایین تری نیز دارند. این گلدان ها در چند طرح مختلف ساخته می شوند شامل : گلدان های صراحی، گلدان های شلغمی و گلدان های گیلاسی.

گلدان های صراحی در بین انواع گلدان های فیروزه کوبی جز محبوب ترین آن ها محسوب می شوند. این گلدان ها از سایز(ارتفاع) 14 سانتی تا ارتفاع 40 سانتی متر تولید می شوند که به ترتیب سایز های بیشین (ارتفاع 25 سانتی)، ارشد (ارتفاع 30 سانتی ) و میانه (ارتفاع 20 سانتی) پرفروش ترین ها می باشند.

گلدان های فیروزه کوبی نسبت به محصولات دیگر فیروزه کوبی قیمت پایین تری دارند و به همین خاطر همانند شکلات خوری ها یکی از بهترین انتخاب ها برای هدیه تبلیغاتی شرکت ها و سازمان ها همین گلدان های صراحی می باشد.که در باکس های شکیل جیر و ترمه و پلکسی قابل ارائه به عنوان هدیه می باشد .

گلدان های فیروزه کوبی همیشه نقش یک مکمل بسیار خوب در کنار محصولات دیگر فیروزه کوبی برای یک ست زیبا را بازی می کنند.

شما براحتی می توانید آن ها را در کنار دیگر محصولات قرار دهید و با آن ها ست کنید.

جهت پر کردن فضای ویترین در کنار شکلاتخوری ها و همچنین در کنار آجیل خوری گزینه های جذابی به شمار می آیند.

گلدان صراحی فیروزه کوبی

گلدان صراحی فیروزه کوبی

 

آجیل خوری فیروزه کوبی و میوه خوری فیروزه کوبی

آجیل خوری و میوه خوری های فیروزه کوبی یکی از پر استفاده ترین ظروف فیروزه کوبی می باشند که در زمان پذیرایی از مهمان ها جلوه ویژه ای به مهمانی شما می دهند.

این ظروف در دو طرح لبه شبکه بری شده و لب دالبری موجود می باشند. میوه خوری های لب دالبری ظرفیت بیش تری نسبت به لب شبکه بری شده دارند و آجیل  و میوه بیشتری در آن قرار می گیرد. میوه خوری های لب شبکه بری دارای هنر قلمزنی نیز می باشد و کف ظرف با هنر قلمزنی کار شده است.

از سایز های بزرگ این ظروف می توانید هم بعنوان آجیل خوری و هم به عنوان میوه خوری استفاده کنید.

طبیعتا از آجیل خوری های کوچکتر که برای پذیرایی تک نفره استفاده می شود تعداد بیشتری خریداری می شود که در کنار منبع اصلی (آجیل خوری سایز بزرگتر) برای پذیرایی استفاده شود.

میوه خوری فیروزه کوبی

میوه خوری فیروزه کوبی

آجیل خوری فیروزه کوبی

آجیل خوری فیروزه کوبی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در بین آجیل خوری های فیروزه کوبی به ترتیب سایز های نقلی (ارتفاع 11 سانتی)، سترگ (ارتفاع 28 سانتی)، کوچک (ارتفاع 13 سانتی)، خسروانی (ارتفاع 33 سانتی) و کبیر (ارتفاع 38 سانتی) فروش بیشتری نسبت به سایزهای دیگر دارند.

همین طور در بین میوه خوری های لب بری به ترتیب سایزهای کبیر (ارتفاع 35 سانتی)، خسروانی (ارتفاع 30 سانتی)، سترگ (ارتفاع 20 سانتی) طرفدار بیش تری دارند.

ناگفته نماند که از این ظروف می توانید در بوفه، روی میز پذیرایی و روی اوپن نیز بعنوان یک ظرف شکیل دکوری استفاده کنید.

 

شیرینی خوری فیروزه کوبی

شیرینی خوری های فیروزه کوبی در دو مدل شبکه بری شده و ساده تولید و عرضه می شوند که در بین این دو مدل، مدل شبکه بری طرفدار بیشتری دارد.

در کنار هنر فیروزه کوبی، هنر قلمزنی هم در کف این شیرینی خوری ها به کار گرفته شده است تا زیبایی این ظروف را دوچندان کند.

لازم به ذکر است که از این ظروف در سایزهای بزرگتر می توانید بعنوان میوه خوری نیز استفاده کنید.

در بین شیرینی خوری های شبکه بری شده فیروزه کوب به ترتیب سایزهای بیشین(قطر 25 سانتی)، میانه(قطر 20 سانتی)، ارشد(قطر 33 سانتی) و در شیرینی خوری های ساده سایز میانه(قطر 20 سانتی) فروش بیشتری دارد.

شیرینی خوری فیروزه کوبی

شیرینی خوری فیروزه کوبی

بهتر است در هنگام استفاده از این ظروف برای پذیرایی بعنوان شیرینی خوری، از کاغذ شیرینی بر روی ظروف استفاده کنید تا مانع از چسبیدن شیرینی به ظرف و سیاه شدن آن شود.

زمانی که این ظروف از بالا دیده شوند جلوه بهتری دارند پس اگر از این ظروف بعنوان دکوری استفاده می کنید بهتر است این ظرف در طبقات پایینی بوفه قرار گیرد بطوریکه زاویه دید بیننده از بالا به این محصول باشد.و یا اینکه به صورت اریب در کنار دو عدد گلدان به عنوان ست در یک طبقه ویترین قرار بگیرد.

 

کشکول فیروزه کوبی

کشکول های فیروزه کوبی که یکی از شکیل ترین ظروف فیروزه کوبی نیز هستند در دو مدل ساده و تاجی تولید می شوند که بسته به سلیقه مخاطب یکی از این دو مدل در زمان خرید انتخاب می شود.این ظروف چون کاملا دست ساز هستند و قالب مشخصی ندارند در بسیار از مواقع دستخوش سلیقه تولید کننده بر روی بدنه آن قلمزنی انجام میگیرد که به کشکول قلمزنی معروف است .

از این کشکول ها می توان بعنوان دکوری و یا بعنوان آجیل خوری و حتی میوه خوری در سایز های بزرگتر استفاده کرد.

پرطرفدارترین سایزهای کشکول های فیروز کوب به ترتیب سایز های بیشین (ارتفاع 25 سانتی)، میانه (ارتفاع 20 سانتی) و ارشد (ارتفاع 32 سانتی) می باشند.

کشکول فیروزه کوبی

کشکول فیروزه کوبی

کشکول های فیروزه کوبی به دلیل سختی تولید، نسبت به ظروف دیگر قیمت بالاتری دارند و البته زمان بیشتری نیز برای تولید لازم دارند. به همین دلیل ممکن است همه سایز های آن همیشه در فروشگاه های صنایع دستی موجود نباشند. پس بهتر است برای خرید این محصول زمان بیشتری در اختیار داشته باشید.

کشکول های فیروزه کوبی در کنار گلدان های شلغمی و یا گیلاسی یک ست چشم نواز می باشند.

 

سرویس چایخوری فیروزه کوبی

سرویس چایخوری فیروزه کوبی بدلیل استفاده زیاد آن در پذیرایی یک ست همیشه جذاب و محبوب برای طرفداران هنر فیروزه کوبی می باشد. نوشیدن چایی در ظروف فیروزه کوبی، لذت آن را دوچندان می کند.

استکان ها داخل گالش قرار می گیرد و از آن جدا می شود و به راحتی می توان آن ها را تمیز کرد.

سرویس چایخوری فیروزه کوبی

سرویس چایخوری فیروزه کوبی

سرویس چایخوری فیروزه کوبی

سرویس چایخوری فیروزه کوبی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این سرویس شامل گالش (انگاره یا جا استکانی)، قندان و سینی فیروزه کوبی شده می باشد. کف سینی فیروزه کوبی نیز قلم زنی شده است و در زیر آن 4 عدد پایه کوچک وجود دارد که جذابیت کار را بیشتر می کند ..همچنین دسته سینی فیروزه کوبی قلمزنی شده و بسیار شکیل و جذاب می باشد.

سرویس های چایخوری در سایز های دو نفره، شش نفره و هشت نفره به فروش می رسند که سایز شش نفره آن بیشترین طرفدار را دارد.

ناگفته نماند که امکان خرید تکی هر کدام از ظروف داخل این سرویس (گالش، قندان و سینی) بصورت جداگانه نیز فراهم می باشد.

سرویس چایخوری در کنار سرویس سماور فیروزه کوبی یک ست بی نظیر می باشد.

 

آیینه و شمعدان فیروزه کوبی

آیینه و شمعدان های فیروزه کوبی علاوه بر سفره هفت سین، بعنوان آیینه و شمعدان عروس مورد استفاده قرار می گیرد.

اکثرا آینه های فیروزه کوبی در سه مدل مستطیل (محرابی)، گرد (تاج دار و بدون تاج) و بته جقه تولید می شوند که در کنار آن های شمعدان و یا لاله قرار می گیرد. این آیینه های سایز های مختلفی دارند که بسته به نیاز مخاطب انتخاب می شوند.

آیینه و شمعدان فیروزه کوبی

آیینه و شمعدان فیروزه کوبی

اصولا در هنگام انتخاب شمعدان برای آینه این نکته را در نظر بگیرید که بر روی شمعدان شمع نیز قرار می گیرد و شمعدانی باید انتخاب شود که ارتفاعی بیشتر از نصف آیینه نداشته باشد.تا پس از قرار گرفتن شمع بر روی آن ارتفاعش از آینه خیلی بزرگتر نباشد .البته ناگفته نماند که آینه ها و شمعدان و لاله ها را می توان با توجه به سلیقه و  نظر مشتری ست کرد .

 

نتیجه گیری:

لیست راهنمای خرید ظروف فیروزه کوبی بر اساس میزان فروش ظروف و محصولات فیروزه کوبی و میزان تولید آن ها تهیه شده است تا شما را در یک انتخاب خوب یاری کند.

اما مهم تر از این لیست، سلیقه و نظر شماست که باید در زمان خرید ظروف فیروزه کوبی لحاظ شود و بر اساس آن محصول مورد نظر را انتخاب کنید.

با توجه به لیست بالا که جز پرفروش ترین محصولات و ظروف فیروزه کوبی محسوب می شوند می توان اینگونه برداشت کرد که سلیقه مشتریان صنایع دستی از ظروف دکوری و تزیینی به محصولاتی که حالت کاربری دارند در حال تغییر است.

پس در زمان خرید محصولات صنایع دستی و بخصوص فیروزه کوبی این امر مهم را نیز در نظر بگیرید که این ظروف در زندگی روزمره شما هم قابل استفاده باشد و فقط جنبه تزئینی نداشته باشد. این ظروف برای مناسبت های مختلف مانند شب یلدا، سفره هفت سین، و سفره عقد گزینه های جذابی هستند که هم پر از انرژی مثبت بوده و هم بسیار چشم نواز و چشم گیر می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *